Wednesday, June 29, 2011

5 tips miliki kening yang menawan

assalamualaikum & selamat hari selasa


oke..hari nie nak buat entry pasal kening..u ols sume mesti nk kening yang cantek dan menawan kan..(ala2 gewdix gituw)..hehe..tidak bley di nafikan,memiliki kening yang menawan serta terurus pasti akan mencantikkan lagi wajah kite kn..kt cni saya ade jumpe sedikit tips untuk miliki kening yang menawan..bace jangan x bace tau!khususnye pompuan laa..laki pon bley..ahakz!peace!(^_~)v


1. Jika kamu ingin mencukur atau mencabut kening, cuba lakukannya pada malam hari. ini kerana sekiranya kamu mencukur malam hari, maka paginya kulit yang kemerah-merahan kemungkinan besar sudah hilang.

2. Jangan sesekali mencabut bulu halus di atas kening kamu. bukan itu sahaja harus diingatkan juga jangan mencabut bulu kening terlalu banyak, ini kerana akan menyebabkan kening terlalu tipis dan tidak natural. pasti kamu ingin tampak cantik semula jadi bukan?

3. Gunakan pencabut bulu kening dengan bahagian hujungnya mengering agar lebih mudah mencabutnya. sikat bulu kening satu arah ke belakang, setelah bulu kening kamu dicabut, sikat ke arah sebaliknya untuk menghilangkan sisasisa.

4. Agar bulu kening nampak lebih jelas bentuk bulu kening kamu menggunakan pensel warna kening yang senada dengan warna rambut asli, seperti hitam atau coklat tua. ketika menggunakan pensel bulu kening, cuba gunakan secara berlapis dan tipis-tipis.

Cuba mulakan daripada bahagian hujung dalam keluar. ratakan warnanya menggunakan berus khusus untuk bulu kening. kamu juga boleh menggunakan gel rambut untuk merapikan bulu kening. selamat mencuba.

oke!siap..nak tau hasilnye cmne..cubelah!oke..hehe..

~bubye~





# THANX FOR READING COMEY (0_0) PEACE! #

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Copyright© All Rights Reserved by Tercipta UntukKu