Wednesday, November 17, 2010

cepatnye masa berlalu

assalamualaikum dan selamat petang...

hari nie terasa amat rajin la pulak nak update blog..ala..orang lain lagi rajin laa..nie baru 2 je post untuk hari nie dah cakap rajin dah..hik3..yela kalo td rasa tension je..nie dh oke dh kot..hik3..

sedar tak sedar besok nak raya lagi kita kan?tapi bukan raya aidilfitri la kan..hari raya aidiladha la plak..mana la tau kot~kot ada yang mengigau nak raya aidilfitri ag ke kn..tp,ada ke yang jenis mengigau gitu ekk??hish! ikot la ada ke tak yang penting raya..

cepatnya masa berlalu kan?tup2 dah nak raya korban dah..bukan dah tapi memang dah kompem dah besok raya fullstop oke!

rasanya lom terlambat lagi kot aku nak cakap selamat hari raya aidiladha..uipps!dah cakap dah pun..haha!
tapi pape pun yang mana balek raya kat kampung halaman tu berhati~hati la di jalan raya dan ingatlah orang yang tersayang..wah! cam iklan plak..hehe..


camat ali laye...=)

pesanan :
berhati~hati memandu kepada yang memandu..hehe!oke..tata titi tutu..

~bubye~

# THANX FOR READING COMEY (0_0) PEACE! #

hari~hari kian semakin sibuk

assalamualaikum~~

huh! hari~hariku kian semakin sibuk sekarang yela mana tak nye kan kena buat tu kena buat nie..
aduihh! letih sungguh..rasa cam nak jerit~jerit je..tapi bez jugak jerit~jerit,sekurang~kurangnnye dapat la hilangkan sikit tension nie kan..hehe..

hmm..bercakap pasal tension nie kan..fuhh!punye la lama tadi aku menunggu..tp menunggu ape ek??haha!
haa..meh2 sini aku bagi tau..tadi aku pegi di bank la untuk detel kan yuran pengajian aku..punye la lama menunggu giliran sampai mengantok aku tau..yela mana x nye..menunggu lame sangat tambah~tambah lak dalam suasana yang kesejukan pergghh! ape lagi nak tydo la jawabnye..hehe..

tension yang teramat hari nie..
p/s ~ effect dari menunggu lama sampai skrg kepala aku pening..huh! xsuke!
# THANX FOR READING COMEY (0_0) PEACE! #

Thursday, November 11, 2010

menghitung hari detik demi detik

bila di hitung hari ke hari dah makin hampir aku akan meninggalkan rumah nie..huhuhu..tinggal 20 hari lagi sebelum aku mengharungi subjek~subjek yang mungkin akan memening kan ku..tapi insyaallah tak akan memeningkanku kot..yela..dah lama dh tinggal dunia belaja kan..cewah!dunia belajar tue..hihihi..tapi siyes beb aku memang tengah risau ar sekarang nie..al~maklum la..kalau study dekat~dekat sini xpe r gak kn..nie jauh ket la..uwaa!!tapi nie la di katakan cabarankan..belaja la berdikari cket yann oiii kalau tak belaja berdikari sendiri bila nak maju kan?kan3??hmm..nak tak nak kena la berdikari jugak sampai bila kita nak harapkan orang lain kan..tak ke mana gak kita kalau kita asyik harapkan orang lain je.betul tak?ala..betul la tue kan?tapi xpe.aku ku sahut cabaran yang akan datang padaku selepas nie..,harap~harap xde cabaran yang berat yang akan aku tempuhinye nanti>hehehe..hmm..lupakan pasal hal tue kejap..hari nie cuaca mendung je..tydo pun sedap nih!hahaha..haih!yann kam0o jangan asyik tydo je nanti makin naik berat badan kamo0..hak3..yela..mane tak naiknye asyik makan tydo je kat umah nie bila la aku nak diet tak tau..=)

20 hari lagi akan menentukan segalanya

mood ~ tak tenteram beb!risau takot sume ade..harap~harap sumenye oke..aminnnn...k salam ;)

# THANX FOR READING COMEY (0_0) PEACE! #

Wednesday, November 10, 2010

andai seorang lelaki datang..baca jangan tak baca tau..penting bagi kaum hawa..hehehe..

malam nie tetibe lak nak kongsi artikal nie..upps! artikel ke?hentam saje la..hehehe..sory yew kt tuan punye artikel nie..saya share..(~_^)v peace!
Andai seorang lelaki datang kepadamu ketika kau perlukan teman...
Andai seorang lelaki datang kepadamu dengan ciri-ciri lelaki idaman...
Andai seorang lelaki datang menegur dan membuatmu terhibur...
Andai seorang lelaki datang menanyakan pendapatmu tentang dirinya...
Andai seorang lelaki datang menanyakan tentang ketampanan wajah dan keromantikan dirinya kepadamu...
Andai seorang lelaki datang memintamu membetulkan kolar baju dan rambutnya...
Andai seorang lelaki datang kepadamu sambil merapatkan badannya kepadamu...

Andai seorang lelaki datang tanpa segan silu padamu walau dirimu sudah pemalu, sopan dan ayu...
Andai datang waktu itu, apakah tindakanmu...
MUNGKIN PADA PANDANGAN LELAKI ITU,
"Kau sangat comel pada mataku"
"Kau dah seperti adik kandungku"
"Lu keras macam tomboy takkan lu nak feeling dengan gua"
"Kau dan aku bukan alim sangat jadi tak perlu hipokrit"
"Kaulah kekasihku, kau perlukan belaian dan sokongan moral dariku"
"Aku tahu kau sunyi, aku tak kisah kalau aku kau nodai. Aku sudi dan sabar menanti"
"Oh, kau adalah bakal isteriku, aku harus berlatih dari sekarang 'menumpangkan' bahuku"
"Ku berbuat begini tiada yang tahu, kau takkan cerita pada orang lain"
TETAPI WAHAI PEREMPUAN, ADAKAH ITU YANG KAMU MAHU DAN DAMBAKAN? ADAKAH ITU YANG KAMU PERLUKAN?
Andai seorang lelaki itu datang...
Dan hanya dirimu pengawal gelanggang...
BERANIKAN diri untuk BERUNDUR
GAGAHKAN diri untuk TIDAK CAIR DILEBUR
TABAHKAN diri untuk menjadi PEREMPUAN EKSLUSIF YANG UNGGUL!

Perempuan yang taat hanya pada lelaki bernama ayah dan suami
Perempuan yang sedar maruah dan keunikan diri
Perempuan yang takkan cair dengan pujukan rayu 'syaitan' lelaki
Perempuan yang punya jati diri, berundur kerana~

 TAK MAHU SUAMINYA NANTI DIBAYANGI BEKAS TEMAN-TEMAN LELAKI.

Sesungguhnya, neraka itu hakiki...
Ingatlah wahai diri yang bernama perempuan,
Andai seorang lelaki itu datang...

Beranikanlah diri untuk BERFIKIR dan MENOLAK dengan mata...

**yeah!! beranikan lah diri wahai kaum~kaum hawa..=)


# THANX FOR READING COMEY (0_0) PEACE! #

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved by Tercipta UntukKu