Monday, July 04, 2011

jenis pompuan yg diperhatikan lelaki..errrrr..yeke?;)

..assalamualaikum..

bace tak tajuk kat atas tu?mesti bace kan?lagi pun sebelum kita membace sesuatu,kite mesti la kne bace tajuk dlu kan?haaa!cni aku de nak kongsi sal nie..khusus untuk pompuan..laki pun oke gak.haha!bace laa..tapi tol ke tak aku pun xtau laa..kne la tnye laki anda masing2 yew..oppss!hehe..

1 . SIKAP KEIBUAN
     Banyak lelaki yg terpikat pd wanita yg bersikap keibuan,lembut , mengambil berat dan penuh kasih sayang.Wajah yg keibuan mampu
     membuat lelaki berasa tenteram ketikasedang stress,cemas, gelisah dan senang.


2 . KEANAK-ANAKKAN
     Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakkan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki.Mereka terasa terhibur dengan
     keletah anda, tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yg melampau dan menyakitkan hati.Tetapi sikap keanakan yang 
     menyenangkan. Misalny a kemanjaan wanita yg membangkitkan naluri kebapaan dan
     kelakian lelaki,wanita ceria membuat lelaki lebih ghairah.

3 . PENUH PENGERTIAN
    Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya.Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
    memilih waktu yg tepat utk berbincang masalah dan sebagainya.

4 . MENGHARGAI
    Wanita yg menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki.Berbeza dgn wanita yg suka di perlakukan dgn lembut,lelaki suka dihargai,  
    dipuji dgn tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Pengharg aan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

5 . MENJAGA PENAMPILAN
    Lelaki menyukai wanita yg pandai menjaga penampilan agar sentiasa kelihatan cantik,bersih, kemas dan menarik.Penampilan yg baik
    menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya.

6 . PANDAI BERBICARA
    Lelaki tertarik dgn wanita yg pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual.Walau walau topik perbualan yg disukai lelaki berbeza dgn
    topik kegemaran wanita,wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yg pasif,tetapi dapat memberi  
    respon dan pendapat yg baik,serta mengalihkan topik yg agak serius kepada perbualan yg lebih menarik.

7 . PANDAI BERGAUL DAN MENYESUAIKAN DIRI
    Wanita yg pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih dimata lelaki.Wanita tersebut tahu menghadapi org yg lebih tua
    dan cara berhadapan dgn orang yg lebih muda.Apabila berhadapan dgn suasan yg baru,wanita tersebut tidak gentar,malah cepat
    menyesuaikan diri.Dia mudah diajak kemana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

8 . MENGHORMATI DIRI SENDIRI
     Lelaki suka wanita yg menghargai dirinya sendiri sebagai seorang wanita,bersikap sopan dan mempunyai etika.Wanita yg menghormati
    dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya.

9 . SIMPATI DAN PRIHATIN
    Lelaki suka wanita yg murah hati,mengambil berat,simpati pada nasib yg susah.Sayang pada kanak2 dan tidak memilih bulu.Kebaikan 
    yg wajar dan spontan mencerminkan hati yng mulia.Ada kecantikan dalaman pada dirinya yg memancar keluar dengan indah dan 
    mempesona.



10.TAMAT..hehehe..;)

p/s ~ kalo xde ciri2 lam diri korg sume,cepat2 ade kan tau..hehe..(gurau je laa..jgn amek aty tau)

~bubye~


# THANX FOR READING COMEY (0_0) PEACE! #

2 comments:

  1. yup2.laki neh lagi kite push lagi die rimas.hu3

    ReplyDelete
  2. sikap keanak-anakn, pandai berbicara n suka bergaul...aku tak suka, hehee

    salam kenal dr aku, asy faro=)

    rumah da pasang panjut lom? raye nak dekat da nie :

    http://asyfaro.blogspot.com/2011/08/panjut.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved by Tercipta UntukKu